maandag 24 september 2012

Aangenaam kennis te maken

Aangenaam Kennis Te Maken

Ik : Esther, mama van tweeling Sebas & Timo, gelukkig getrouwd met Thom, freelance werkzaam als visagiste en haarstyliste.

CP : op 2-jarige leeftijd werd bij mijn zoontje Sebas de diagnose Cerebrale Parese gesteld. CP is een bewegingsstoornis van de hersenen. Letterlijk vertaald betekent het hersenverlamming. Het geeft aan dat een deel van de hersenen door een beschadiging niet of anders functioneert dan normaal. 

Sebas & CP : Bij Sebas uit de CP zich voornamelijk door spasticiteit in zijn beentje. Ook zijn handen en armen zijn aangedaan, maar minder dan zijn benen. Hoe hij zich gaat ontwikkelen is nu nog moeilijk te voorspellen.

Ik en dit blog: Ook al wist ik wel dat er iets aan de hand was, als de diagnose zo hard gesteld wordt, is dat zuur. De emotionele achtbaan is heftig en de dagelijkse confrontaties zijn pittig, hoe klein soms ook.
Ik heb de behoefte om al die grote & kleine ervaringen te delen met familie, vrienden en belangstellende en me op deze manier te uiten.

Ik & Jij: Bedankt voor het volgen van dit blog. Als je zin hebt om te reageren, schroom dan niet !

Mijn lieve sterke

Ik wist dat je zou komen
En plots lag je daar
Te vechten voor je leven
Je kwam te vroeg

En weg was je alweer
Voor ik me realiseerde
Dat je bij me was
De rest van mijn leven

Ik kende je nog niet
En wist niet wie je was
Jij bent jij
Mijn lieve sterke Sebas

Esther voor Sebas 2011


4 opmerkingen:

  1. Voor het overwinnen van tegenslagen is de liefde van anderen de basis.

    Sebas kan alleen maar trots zijn op zijn moeder en vader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan mij er helemaal in vinden, alleen heet mijn 'lieve sterke' geen Sebas, hihi.

      Ik was het zelf intussen vergeten (gelukkig), maar dat gevoel van 'weg was je alweer', kende ik ook. Tenminste als ik denk dat je het zo bedoelt... Toen Robin werd gediagnostiseerd met West, had ik het gevoel, dat mijn gezonde kind weg was en ik er een ander voor terug had gekregen.
      En hoewel er bij Robin wel eerst vaardigheden afgepakt waren, is hij nu wel 'gewoon' onze Robin, zoals we hem altijd al hadden, qua karakter.
      Wij zijn echter al 3 jaar verder...

      Ik heb het je al gezegd: het is een proces van afscheid nemen en aanvaarden. Je moet erdoorheen, hoe verdrietig het soms ook is. En waarschijnlijk worden jullie ook in verschillende fases van zijn leven opnieuw geconfronteerd met zijn CP. Maar Sebas blijft jullie lieve, grote, sterke Sebas en uiteindelijk zullen die gedachten en gevoelens de overhand hebben (Gelukkig!).

      Let niet alleen op wat hij kan of wel/niet zal gaan kunnen, maar vooral op wie hij is. Van hem houden zullen jullie altijd en dat maakt dat jullie er doorheen gaan komen.

      Als ik iets voor jullie kan betekenen, al is het maar een luisterens oor, dan ben ik er. Dat weet je wel!

      Sterkte in het proces.
      Ik denk aan jullie!

      XXX, Brenda

      Verwijderen
    2. Dank voor je lieve woorden zo vol met begrip Brenda !

      Verwijderen